niedziela, 18 marca 2018

Zaproszenie na wernisaż wystawy ,,Witraże z moich snów"


Galeria "Łakomscy" oraz Stowarzyszenie Miłośników Fotografii w Sosnowcu Zapraszają na wystawę fotografii ,,Witraże z moich snów", autorstwa Wiesławy Stawarz (członek SMF). Wystawę będzie można oglądać we wnętrzach Galerii "Łakomscy" w Sosnowcu ul. Wysoka 9A.
Wernisaż wystawy odbędzie się 28 marca 2018 r. o godzinie 18:00.

 


Nazywam się Wiesława Stawarz. Pochodzę z Wałbrzycha. W Sosnowcu mieszkam od 40-tu lat.



Od najmłodszych lat fotografowałam, prowadząc kronikę rodzinną i towarzyską. Ale dopiero od 2006 roku, kiedy los zetknął mnie ze środowiskiem artystów fotografików, inaczej spojrzałam na fotografie. Stwierdziłam, że przy pomocy aparatu fotograficznego mam  olbrzymie możliwości odkrywania i osobistego interpretowania ziemskiej rzeczywistości.


Aby móc się spełniać i dzielić z innymi moją wizją świata zatrzymaną w kadrze, zaczęłam czynnie uczestniczyć w życiu Stowarzyszenia Miłośników Fotografii w Sosnowcu. Wystawy, spotkania, warsztaty, plenery. Stworzyłam wiele autorskich fotoksiążek, albumów i  kalendarzy. Swoje prace prezentowałam na licznych wystawach Stowarzyszenia Miłośników Fotografii w Sosnowcu ,  oraz na krajowych wystawach pokonkursowych jako laureatka lub uczestniczka. 

 
We wrześniu 2017 zostałam zaproszona do projektu  stworzonego przez Małgorzatę Malinowską – Klimek w Galerii Extravagance w Zamku Sieleckim w Sosnowcu,  gdzie moje bardzo liczne fotografie przyrody były tłem dla Poezji ks. Jana Twardowskiego.


A ostatnio odkryłam, że fotografia może stać się sztuką tworzenia obrazów nierzeczywistych – jak ze snów.

….śni mi się obraz drżący,

śni mi się gąszcz kwitnący,

śni mi się kolorowy sen,

i połyskliwy witraż ten….



I jak w wierszu Elżbiety Abrahamowicz:

,, W domysłach z niedomówień

I w półprzymkniętych powiek

O dwa muśnięcia wiatrem stąd

W kalejdoskopie wzruszeń……”



I tą fotografię pokazuję na tej wystawie.

Brak komentarzy: